Online Sim Racing netKar PRO


    Multilayered textures

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    Marco Calesella
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    Multilayered textures

    Post by Marco Calesella on Sat Oct 23, 2010 7:43 pm

    Hi all,
    I'm trying to find a clue on the following problem. I'm trying to convert a track with some particular materials defined with multiple layers of textures.
    This is something different, at least I assume, from a multimaterial object, not supported in netKarPRO. In this case the material is one only, but with more than one texture layer.
    You cans see the material definition inside 3DSimed:


    Take note of the 4 different diffuse textures and the combining mode in the shader definition.
    When I convert it in 3DSMax, despite of the method used, I find the material with only the first diffuse layer defined.

    So my problems:
    Are these materials supported in netKarPro?
    How can I define it in 3DS MAX (or directly kofLite) to be able to use it in netKar? It woul be better in 3DSMax, because probably I'll need also some texture coordinates adjustment.

    I'm studying the problem, but if someone knows already the solution I'll be very graceful indeed, my head is already smoking since 2 days!

    Thank You for your help!

    Marco
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    Re: Multilayered textures

    Post by Luca "SkyGT" Naldi on Sun Oct 24, 2010 6:37 pm

    Ciao Marco,
    do subito la risposta ai tuoi quesiti Smile

    netKar NON supporta multimateriale, in questo caso come noti dalle tue immagini di 3dsimed,
    diffuse map T2,T3,T4 sono texture multimateriale.
    Multimateriale significa che un oggetto ha + materiali con differenti texture.
    Quello che andremo a fare noi è creare tanti oggetti e ognuno con UNA sola texture.

    Per risolvere il problema importi im max il 3d, applichi SOLO la prima texture all'oggetto e poi
    quando esporti in ASE, dal KOF vai ad aggiungere le altre texture.

    Per esempio, nella tua immagine stai procedendo con l'erba...
    in max applichi la texture T1 all'oggetto, poi lo esporti in ASE e nel KOF applichi all'oggetto un "layered grass", inserisci le altre texture in 2 e 3 e poi cambi le var dello shader.



    Spero di essermi spiegato, è + semplice da fare che da dire Smile
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    Re: Multilayered textures

    Post by Marco Calesella on Sun Oct 24, 2010 9:25 pm

    Ok, grazie mille.

    Avevo già provato a dare un'occhio a quelle funzioni del koflite, ma in verità non ero venuto a capo della cosa.
    Magari torno all'attacco dopo aver fatto delle altre prove con domande più specifiche.
    Il problema comunque è che c'è una delle texture (l'ultima) che ha una mappatura con uno 'scale' diverso da quelle sotto. Quella texture serve per dare l'effetto ombra e praticamente non è tailed perchè copre tutta la superficie della pista.
    Questo sinceramente mi sfugge come si possa fare, forse addirittura non si può...???

    Per carità, nulla che non si possa fare in modo diverso, ma, anche per una questione "didattica" vorrei capire bene come e cosa si puà fare in questi casi.

    Grazie

    Marco

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    Re: Multilayered textures

    Post by Gerard Nijkamp on Mon Oct 25, 2010 11:57 am

    Hi Marco, if google translated the post correctly then i understand your problems and they can be solved.
    If you try Anderstorp then you will see 8)

    You can get the max file of anderstorp if you want to investigate how to do it, just send a pm to me or andrea to get the link

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    Re: Multilayered textures

    Post by balnat on Thu Dec 02, 2010 8:20 pm

    A tempo perso sto importando un mio lavoro in nkp ma ....
    avrei bisogno anch'io di capire per bene come funziona la storia delle texture
    multiple in nkp, non mi riesce proprio di fargli vedere la doppia mappatura su 2 canali Neutral,
    una planare da 10x10 ed un altra che copre tutto il terreno,
    e già che ci siamo vi chiedo anche quale sia il modo corretto per applicare le normal map
    grazie Smile
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    Re: Multilayered textures

    Post by Marco Calesella on Fri Dec 03, 2010 12:09 pm

    Ciao,
    rispondo per me e devo dirti che ho momentaneamente lasciato perdere il discorso multitexture perchè mi sono dovuto dedicare a capire cose molto più "base". Ci tornerò comunque al più presto.
    Mi dispiace non poterti essere d'aiuto.

    English

    I answer from my side telling you that for the moment I gave up this multitexture topic because I had to understand more "basic" things. Nevertheless I'll come back on it asap.
    Sorry not to be helpful!

    Marco


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    Re: Multilayered textures

    Post by balnat on Sat Dec 04, 2010 3:17 am

    ok ci sono ... va fatto così:

    nel prg 3d:
    Map channel 1 ci va la mappatura non tiled
    Map channel 2 ci va la mappatura tiled
    nel kof:
    shader: layered_grass
    prima texture: tutto il terreno
    seconda texture: occlusion map
    terza texture: l'erbetta
    e poi si gioca con le vars
    con più texture devo ancora sperimentare ...
    certo che una guida potevan pure rilasciarla
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    Re: Multilayered textures

    Post by Andrea Lojelo on Wed Dec 15, 2010 1:02 pm

    thanks for the nice guide guys.
    Here is our experiment
    1) big aerial map
    2) detailed grass normal texture
    3) detailed grass bump texture





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    Re: Multilayered textures

    Post by Andrea Lojelo on Sat Dec 18, 2010 5:53 pm

    few more notes about this shader after speaking with Si3v:
    you can choose 3 textures:
    1) this will be mapped just as it's mapped in the 3d model. It's NOT possible to change the scale of this texture.
    2) this will use the mapping in the 3d model. It's possible to change the scale il with the VARS> layer1Mult
    3) this will use the world space mapping. It's possible to change the scale il with the VARS> layer2Mult

    layer3Mult is useless. You can only multiply the texture 2 (with layer1Mult) and 3(layer1Mult2). texture 1 is fixed

    blend mode:
    0: sum of the 3 textures
    1: multiplication of the 3 textures


    One more important note: texture 1 will always be the only one showed in the mirrors. Be careful to choose the right one!


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    Re: Multilayered textures

    Post by Marco Calesella on Mon Dec 20, 2010 12:57 pm

    Andrea Lojelo wrote:
    .....
    One more important note: texture 1 will always be the only one showed in the mirrors. Be careful to choose the right one!

    Mhhh, buono a sapersi, anche se questo mi complica un po' la vita con il mio circuito.
    Non me ne ero accorto, ora devo provevdere a rivedere di nuovo le texture.
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    Re: Multilayered textures

    Post by Andrea Lojelo on Thu Dec 30, 2010 12:27 pm

    Layered grass in combination with alpha blend works really well for transitions between materials (grass/sand/tarmac).
    Note: the grass is already using Layered Grass shader with 3 textures.
    For the transition I used, in this case, 1 texture only and checked alpha blend option.



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    Re: Multilayered textures

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